GDPR INTEGRITETSPOLICY2018-09-24T17:34:56+00:00

GDPR

De nya reglerna för behandling av dina personuppgifter enligt den nya Dataskyddsförordningen, på engelska kallad General Data Protection Regulation (GDPR), trädde i kraft den 25/5 2018.

Syftet är att säkerställa dina rättigheter och att förbättra skyddet för dig när det gäller hur företag, organisationer och myndigheter behandlar dina personuppgifter.

Din trygghet är viktigt för oss!

Genom att ha gått vidare på vår hemsida har du gett oss ditt samtycke till att vi använder oss av dina personuppgifter, som lagras vid ditt besök på hemsidan och när du kontaktar oss via kontaktformuläret. Mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter, finner du på vår Integritetspolicy, som du kan läsa mer om nedan.

INTEGRITETSPOLICY HOS SKINA STÄDSERVICE & UTBILDNING AB

Skina städservice & utbildning AB, org nr 556961-1642 (nedan kallat Skina städservice), vill härmed försäkra dig om att dina personuppgifter är i trygga händer hos oss och informera dig om åtgärder vi har tagit för att tillämpa den nya lagstifitningen (GDPR).

Denna integritetspolicy gäller för dig som beställer våra tjänster via telefon, mailkontakt, hemsida och/eller mobilapplikation. Den gäller för dig som är leverantör hos oss, när vi beställer varor/tjänster av dig. Se längre ned information om hantering av leverantörsuppgifter.

På informationen nedan får du svar på följande frågor för dig som är kund hos oss:

vilka personuppgifter vi behöver om dig för att du ska kunna köpa våra tjänster
varför vi behöver dina personuppgifter
hur vi använder dina personuppgifter

Vid beställning av våra tjänster behöver vi få följande personuppgifter av dig som kund:
ditt namn, adress, telefonnummer, mailadress och personnummer.
Ibland behöver vi få även en portkod och en nyckel av våra kunder.

För att vi ska kunna ha kontakt med dig behöver vi ha ditt telefonnummer och om möjligt även din mailadress.
För att vi ska kunna lägga in en order behöver vi använda oss av ditt namn, adress och telefonnummer.
För att vi ska kunna fakturera dig på våra tjänster, behöver vi få ditt namn och adress.
För att vi ska kunna ansöka om RUT-avdrag för dig hos Skatteverket, behöver vi förutom namn och adressinformation även få ditt personnummer.
För administration av avtal mellan oss och våra kunder.
För marknadsföring, som kan ske både via mail, Facebook och post.

Vi säkerställer att dina personuppgifter inte oanseligt kommer vidare till en tredje part.

Det är också viktigt att du känner till dina rättigheter och att du kan närsomhelst höra av dig till oss och be oss att ta bort all information som vi har om dig hos oss.
Du är välkommen att kontakta oss för mer information gällande vår integritetspolicy på telefon
021-471 70 71 eller mail kontor@skina.se
Vår kontaktperson kring denna policy är Päivi Wallin. Du är välkommen att höra av dig till henne ifall du vill att vi raderar dina personuppgifter hos oss.

ÖVRIG INFORMATION

Vid beställning av våra tjänster sparas dina personuppgifter hos oss så länge som det behövs enligt den aktuella bokföringslagen.

De enda som representerar en tredje part som får del av dina personuppgifter från oss är Skatteverket och vårt bokföringsprogram.

Du har alltid rätten till att kräva av oss att sluta använda dina personuppgifter för direktreklam från oss. I sådana fall kan du gå misste om rabatter och erbjudanden.

Information om dig som lagras genom att du besöker vår hemsida kan komma att användas till direktreklam från oss till dig. Ditt samtycke har du gett oss genom att du klickar vidare på vår hemsida.

Om vår webbplats innehåller länkar till andras webbplatser gäller inte vår integritetspolicy för de webbplatser dit vi länkar.

På informationen nedan får du svar på följande frågor för dig som är leverantör för oss:

vilka personuppgifter vi behöver om dig för att du ska kunna sälja dina varor/tjänster till oss
varför vi behöver dina personuppgifter
hur vi hanterar personuppgifterna

För att registrera en leverantör i vårt bokföringssystem behöver vi använda ditt organisationsnummer.
För kommunikation med dig behöver vi ha dina kontaktuppgifter som namn, telefonnummer och mejl.
Vi hanterar alla leverantörsuppgifter digitalt i vårt bokföringssystem.